Hangende oogleden

Belemmeren uw hangende oogleden uw zicht en zorgen deze voor hoofdpijn of een boze, vermoeide blik? Laat uw zware oogleden liften met een bovenooglidcorrectie bij SAM Kliniek in Amsterdam en de klachten verdwijnen direct. Na de ingreep heeft u beter zicht en een frisse uitstraling.

Wat zijn hangende oogleden?

Hangende oogleden worden ook wel zware oogleden of overhangende oogleden genoemd. De bovenste oogleden hangen over de ooglidrand, vaak als gevolg van ouderdom. Wanneer het ooglid over het oog heen hangt, ontstaan er klachten. De klachten variëren van verminderd zicht tot hoofdpijn en een vermoeide of boze blik.

Laat uw hangende oogleden weghalen met een ooglidcorrectie van de bovenste oogleden. Uw klachten verdwijnen direct en u ziet er jaren jonger uit!

Oorzaken van hangende oogleden

Overhangende oogleden ontstaan vaak als gevolg van ouderdom. De huid wordt minder elastisch en de spieren verslappen. Dit leidt tot een hangend ooglid. De losse huid boven het oog hoopt op en vormt een verdikking in het ooglid. Het bovenste ooglid drukt op de oogbol of hangt over de oogbol heen. Oorzaken van hangende oogleden zijn:

• Ouderdom
  • Verslapping van de spier in het ooglid
  • Verminderde elasticiteit van de huid
  • Afname van vet in het ooglid
  • Ontsteking
  • Vochtophoping
  • Spierziekte of oogaandoening

Symptomen van zware oogleden

Heeft u een hangend ooglid, dan kan dit zeer vervelend zijn. De huid van uw bovenooglid hangt over uw oog heen, waardoor uw zicht vermindert. U moet meer moeite doen om scherp te zien, wat kan leiden tot hoofdpijn. Ook geven hangende oogleden u een oudere of vermoeide uitstraling. De meest voorkomende klachten zijn:

• Verminderd zicht
  • Vermoeide uitstraling
  • Boze of sombere blik
  • Vermoeide ogen
  • Dichtvallende of zware oogleden
  • Een plakkend gevoel in het onderste of bovenste ooglid

Overhangende oogleden liften met een bovenooglidcorrectie

Laat uw hangende oogleden liften met een bovenooglidcorrectie. De plastisch chirurg neemt tijdens een chirurgische ingreep in Amsterdam het verslapte stukje huid boven het oog weg, om te zorgen dat dit u niet meer belemmert. U wordt behandeld met een lokale verdoving, zodat u niets voelt van de ingreep. Zodra de behandeling is voltooid, zullen uw klachten verdwijnen.

Vraag een gratis consult met de plastisch chirurg aan

Wilt u weten of een bovenooglidcorrectie uw klachten kan verhelpen? Vraag dan direct een gratis consult aan in Amsterdam. De plastisch chirurg vertelt u graag meer over de ooglidcorrectie en de resultaten die hij hiermee behaalt.

Afspraak maken voor een gratis consult

Wilt u liposuctie, een ooglidcorrectie, of rimpelbehandeling laten uitvoeren, dan vraagt u bij ons eenvoudig een gratis consult aan. Tijdens dit consult in onze kliniek in Amsterdam bespreekt de plastisch chirurg de ingreep met u, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Stel ons een vraag